همشهری‌آنلاین معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از همکاری خوب 95 درصد رانندگان نوروزی با پلیس خبر داد و گفت:

5 درصد از رانندگان در جاده‌های کشور با رفتارهای خطرساز، امنیت و سلامت خود و دیگران را به مخاطره انداخته‌اند که پلیس نیز با آنان برخورد جدی کرده است. [توصیه‌های ایمنی برای سفر]

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ رویانیان توقیف خودرو، صدور برگ جریمه و توقیف و سوراخ کردن گواهینامه را از جمله موارد اعمال قانون برشمرد و افزود: با همکاری خوب مردم و نظارت بدون اغماض مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، میزان تصادفات از 25 اسفند تا پایان پنجم فروردین در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 2 هزار فقره کاهش یافته است.

 برای رانندگی پیر شده‌ام؟

نحوه رانندگی در باران

پاهایتان را بیدار کنید

چطور پشت رل بیدار بمانیم؟

آشنایی با روش‌های کمک رسانی در تصادفات جاده‌ای

آشنایی با توصیه‌های وزارت راه به مسافران

وی با اشاره به کاهش حدود 15 درصدی آمار تصادفات در این مدت گفت: تداوم آن بستگی به همکاری جدی مردم دارد.

سردار رویانیان تاکید کرد: به همه واحدهای پلیس راهنمایی و رانندگی ابلاغ شده است با توجه به پایان دور نخست تعطیلات نوروزی از پنجم تا 15 فروردین با هرگونه رفتارهای پرخطر بدون اغماض برخورد جدی کنند.

توقیف 27 هزار دستگاه خودرو متخلف

معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از توقیف 27 هزار دستگاه خودرو در جاده های کشور در 10 روز گذشته خبر داد.

سردار سرتیپ محمد رویانیان با اشاره به اینکه طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند آغاز شده است گفت: در این مدت حدود 19 هزار دستگاه موتورسیکلت متخلف و بیش از 4 هزار و 500 گواهینامه رانندگان متخلف نیز توقیف شده است.

وی گفت: یک هزار و 500 گواهینامه رانندگی نیز در این مدت سوراخ شده است.

رویانیان افزود: بیش از یک هزار و500 دستگاه خودرو هم با زدن قفل به چرخ آنها به طور موقت توقیف شده است.

وی گفت: این خودروها به تناسب تخلفی که مرتکب شده اند از نیمروز تا یک هفته در پارکینگ نگهداری خواهند شد.

معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه نوروز امسال برخورد قانونی پلیس با رانندگان متخلف تشدید شده گفت: میزان جریمه‌ها نیز برحسب تخلف مانند سرعت و سبقت غیرمجاز افزایش یافته است.

سردار رویانیان افزود: در 10 روز گذشته نهصد هزار برگ جریمه برای رانندگان با رفتارهای خطرساز صادر شده است.

معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در ادامه به طرح تشدید برخورد با رانندگان متخلف و خودروهای غیراستاندارد و دارای نقص فنی از 5 تا 15 فروردین اشاره و تصریح کرد: خودروهای دارای پلاک غیر ملی توقیف می‌شوند.

سردار رویانیان با بیان اینکه پلیس با رانندگان خودروهایی که نقص فنی آنها مشهود است برخورد می کند، افزود: خرابی چراغ ها، برف پاک کن، صاف بودن لاستیک از مواردی است که با مشاهده آن خودرو متوقف خواهد شد.

وی با هشدار به رانندگانی که با سرعت غیرمجاز برای خود و دیگران خطر ایجاد می کنند، افزود: چنانچه خودرویی در آزادراه بیش از 150 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد توقیف می شود و اگر سرعت آن 130 و 125 کیلومتر در ساعت بود به ترتیب 30 و 20 هزار تومان جریمه می‌شوند.

رویانیان گفت: قانون همچنین برای سبقت‌های متعدد نیز جریمه 35 هزار تومانی و توقیف یک هفته ای خودرو را در نظر گرفته است.

معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در ادامه افزود : پلیس با آن دسته از رانندگانی که در قسمت حمل بار اقدام به جا به جایی مسافر می کنند به شدت برخورد می کند،

وی گفت: این خودروها توقیف می‌شوند و مسافران آن نیز باید با ناوگان عمومی مسافربری به مسیر خود ادامه دهند

کد خبر 77744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز